Ako vplýva ľudský faktor na predaj

Ako vplýva ľudský faktor na predaj
Foto: SITA/AP SOFIA



BRATISLAVA 7. októbra (WBN/PR) - Perfektné produkty, ktoré sa predávajú samé. Harmonická spolupráca marketingového a obchodného oddelenia. Science-fiction? Práve naopak. Zmeny na trhu si vyžadujú vzájomnú súhru oboch oddelení, spojenú s inováciami produktov.

Celou konferenciou Marketing that Sells 2010 sa nieslo posolstvo, ktoré výstižne vyjadril kľúčový prezentujúci Igor Brossmann: „Každá predstava má tendenciu sa realizovať.“ Úspešné produkty a predajné stratégie vyžadujú riadnu dávku predstavivosti. Aj zavedený produkt možno permanentne inovovať a zároveň rešpektovať. Iný, inovatívny pohľad na značku, produkt a smerovanie firmy patria k životu. Zákazník očakáva, že jeho značka ide stále vpred. „No len zapojení, zapálení ľudia na kľúčových pozíciách, ktorí veria produktu a sú jeho hovorcami, ho presadia,“ tvrdí Viliam Matušek z Baliarní obchodu, a.s. Poprad a upozorňuje: „Na potreby trhu však treba okamžite reagovať a komunikovať s obchodníkmi.“

Jasne stanovené kompetencie a zodpovednosť, komunikácia a spätná väzba. To sú kľúčové body vzťahu marketérov a obchodníkov aj podľa Tomáša Duffeka zo spoločnosti Henkel Slovensko: „V našej spoločnosti sa veľmi osvedčila rotácia pracovných pozícií medzi oboma oddeleniami.“ Vnútorný súboj totiž oslabuje sily, ktoré sú – najmä v súčasnosti - potrebné pre predaj a prácu s klientom. Rozhodujúce je zladiť rozdielne pohľady na spoločný záujem – prosperitu firmy. Vytvoriť konštruktívny dialóg, vzťahy a pravidlá v tíme. Práve firemné pravidlá, či skôr postupy, je vhodné mať vytvorené, pre prípad možného ohrozenia reputácie značky. Značka je totiž jedinou konkurenčnou výhodou, ktorú podnik skutočne vlastní a v dnešnej dobe sociálnych médií sa negatívne správy o nej šíria ľahko a rýchlo. Naopak, správne využitie sietí ako Facebook, Twitter či Libimseti.cz v kombinácii napríklad s event marketingom dokáže masívne zvýšiť predaj.

Výzvou zostáva zosúladenie krátkodobých a dlhodobých predajných cieľov. Veď práve ad hoc aktivity spôsobujú najväčšie konflikty medzi marketingom a predajom. Peter Skala z QUERDENKE odporúča mať spoločný cieľ a približovať sa k nemu v malých krokoch. Mať jasnú predstavu a tú potom vytrvalo realizovať až do úspešného konca.

Zdroj: IN FORM Slovakia

© WEBNOVINY

pošli na vybrali.sme.sk
Súvisiace články:
SaS nepodporí účasť SR v eurovale 2
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) pri hlasovaní v slovenskom parlamente nepodporí účasť Slovenska v európskom stabilizačnom mechanizme (tzv. eurovale 2). Na tlačovej besede to uviedol predseda strany
Začal tender na stavebný dozor pri stavbe D1 Fričovce-Svinia
Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. vyhlásila verejnú súťaž na činnosť stavebného dozoru pre výstavbu vyše 11-kilometrového úseku diaľnice D1 Fričovce - Svinia. Predpokladaná cena za výkon činnos
Svetová banka prognózuje SR postupné zrýchľovanie rastu
Slovensko by malo zostať medzi lídrami nových členských štátov Európskej únie (EÚ10) v hospodárskom raste. Vyplýva to zo štúdie Svetovej banky, podľa ktorej by slovenská ekonomika mala v tomto roku st
Súd odmietol ochrániť Tipos pred veriteľmi
Okresný súd Bratislava I odmietol národnú lotériovú spoločnosť Tipos chrániť pred veriteľmi. Podľa informácií zverejnených v obchodnom vestníku totiž návrh Tiposu na povolenie reštrukturalizácie firmy
Yahoo v prvom kvartáli zarobila 17 centov na akciu
Internetová spoločnosť Yahoo Inc svojím ziskom za prvý štvrťrok prekonala očakávania analytikov. Firma za január až marec dosiahla čistý zisk 223 mil. USD čiže 17 centov na akciu. V rovnakom kvartáli

Kurzový lístok ECB

Britská libra 0.7129 21.08 %
Získajte najvýhodnejší kurz >>

Škola investora

ako-zarobit-na-poklese-s-etfPred pár rokmi, keď ešte neexistovali ETF to mali investori ťažké. Ak niekto predpokladal pokles akciových trhov a chcel na tom zarobiť mal iba...
investovanie-kava-cukor-cokoladaPrinášame vám pár informácií, akým spôsobom je možné tieto komodity obchodovať a pár tipov čo je potrebné pri ich obchodovaní sledovať. Káva,...
co-je-forexMedzinárodný menový trh, rovnako známy ako FOREX alebo FX, je najväčším finančným trhom na svete. Na rozdiel od väčšiny iných trhov, ktoré...