Vysoké nárasty Škoda Auto na všetkých významných trhoch

Vysoké nárasty Škoda Auto na všetkých významných trhoch
Ilustračné foto: SITA/APPREŠOV

Jürgen StackmannBRATISLAVA 14. marca (WBN/PR) - S nárastom o 24,6 percenta zvýšila Škoda za prvé dva mesiace roka 2011 svoj predaj oproti predchádzajúcemu roku takmer o štvrtinu. Celkovo dodal český výrobca automobilov v mesiacoch január a február zákazníkom po celom svete 132 100 vozidiel (január / február 2010: 106 000). Po silnom prvom mesiaci zostal predaj na vysokej úrovni i vo februári s 63 800 kusmi a prekonal minuloročný február o 22,8 percenta. Na všetkých významných trhoch zaznamenal podnik vysoké nárasty predajov. Predovšetkým v dynamicky rastúcich regiónoch Číny, Indie a Ruska pokračoval v nezmenšenej miere vývoj predaja z uplynulého roku. Na strane modelov preukazovali vysokú dynamiku rastu najmä Superb Combi (+120,2 %), Fabia Combi (+36,8 %) a Yeti (+36,7 %).

„Škoda výborne vyrazila zo štartovacích blokov a v prvých dvoch mesiacoch vytvorila základ pre solídny rast v roku 2011. Práve na medzinárodných rastúcich trhoch sme sa vydali na cestu veľmi dobre. Takto sme v Rusku vo februári zvýšili náš predaj na viac ako dvojnásobok,“ vyhlásil Jürgen Stackmann, člen predstavenstva Škoda pre predaj a marketing. „V najbližších rokoch má podnik v pláne ešte veľa vecí a do roku 2018 chce predaj minimálne zdvojnásobiť. Takýto začiatok roka, presne podľa plánov, je tým správnym povzbudením. Ďalší vietor do plachiet nám prináša fakt, že naši zákazníci vnímajú našu náladu rozletu a pozitívne tiež prijali nové vystupovanie firmy a naše nové logo.“

Veľkú silu demonštrovala Škoda naďalej na českom trhu. Tu sa znovu podarilo posilniť vedúcu pozíciu na terajší podiel 37,2 percenta na trhu. Predaj narástol o 8,4 percenta na 4 800 kusov. Najpredávanejším modelom bola Octavia Combi, ktorá s 1 200 predanými kusmi narástla o 88,1 percenta a zreteľne vedie českú štatistiku prihlasovaných vozidiel. Rastúcej obľube sa v Česku tešili aj Superb Combi s nárastom 59,9 percenta a Roomster s 15,5 percenta naviac.

Škode sa darilo i na domácom trhu Slovenskej republiky. Aj na Slovensku automobilka potvrdila vedúcu pozíciu s trhovým podielom 22,41 percenta (január 2011) a 20,24 percenta (február 2011). Za prvé dva mesiace sa celkovo predalo 1 961 automobilov kategórie M1, čo v medziročnom porovnaní znamená nárast o 106,86 percent. Mimoriadnemu záujmu sa tešil model Fabia II Combi s počtom 397 predaných kusov. Nasledovala Fabia II vo verzii hatchback (326 kusov) a stále obľúbený model Octavia Tour (308 kusov).

Aj v strednej a východnej Európe podnik dosiahol vo februári vysokú mieru rastu. V Maďarsku predaj narástol o 47 percent, v Poľsku o 3,9 percenta.

Výrazne pozitívne sa vyvíjal aj západoeurópsky trh. Vo februári Škoda predala v Západnej Európe 27 500 vozidiel, čo zodpovedá nárastu o 15,6 percenta oproti predchádzajúcemu roku (február 2010: 23 800 kusov). V Holandsku predaj značky narástol o 140,4 percenta, v Belgicku o 81,5 percenta. Predaj vo Švédsku narástol o 63,6 percenta, v Rakúsku o 31 percent.

Na dynamických rastových trhoch Škoda opäť rástla dvojciferným číslom a v Rusku dokonca trojciferným. V Číne, najväčšom zahraničnom trhu Škody, narástol predaj o 20 percent na 14 400 vozidiel. V Rusku dokázal podnik zvýšiť predaj na viac ako dvojnásobok - 4 500 vozidiel znamená prírastok o 105,8 percenta oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka (február 2010: 2 200 vozidiel). Najviac žiadanými modelmi na ruskom trhu boli Octavia (+150,5 %) a Fabia (+170,8 %). V Indii Škoda s prírastkom o 50,8 percenta rástla výrazne rýchlejšie než trh ako celok a predala tu 2 400 vozidiel.

Aj ostatné trhy sa vo februári vyvíjali veľmi pozitívne. Medzi nimi vyčnievali Turecko s 290,4 percenta, Izrael s 55,8 percenta a Austrália s 27,1 percenta nárastu predaja značky.

Vozidlá expedované zákazníkom vo februári 2011 (modely Škoda v porovnaní s februárom 2010): Octavia (27 300 vozidiel / +18,0 %), Fabia (19 300 vozidiel / +35,7 %), Superb (8 500 vozidiel / +40,4 %), Yeti (4 800 vozidlá / +36,7 %), Roomster (2 700 vozidiel / +18,7 %), Octavia Tour (1 100 vozidiel / -58,3 %).

© WEBNOVINY

pošli na vybrali.sme.sk
Súvisiace články:
SaS nepodporí účasť SR v eurovale 2
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) pri hlasovaní v slovenskom parlamente nepodporí účasť Slovenska v európskom stabilizačnom mechanizme (tzv. eurovale 2). Na tlačovej besede to uviedol predseda strany
Začal tender na stavebný dozor pri stavbe D1 Fričovce-Svinia
Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. vyhlásila verejnú súťaž na činnosť stavebného dozoru pre výstavbu vyše 11-kilometrového úseku diaľnice D1 Fričovce - Svinia. Predpokladaná cena za výkon činnos
Svetová banka prognózuje SR postupné zrýchľovanie rastu
Slovensko by malo zostať medzi lídrami nových členských štátov Európskej únie (EÚ10) v hospodárskom raste. Vyplýva to zo štúdie Svetovej banky, podľa ktorej by slovenská ekonomika mala v tomto roku st
Súd odmietol ochrániť Tipos pred veriteľmi
Okresný súd Bratislava I odmietol národnú lotériovú spoločnosť Tipos chrániť pred veriteľmi. Podľa informácií zverejnených v obchodnom vestníku totiž návrh Tiposu na povolenie reštrukturalizácie firmy
Yahoo v prvom kvartáli zarobila 17 centov na akciu
Internetová spoločnosť Yahoo Inc svojím ziskom za prvý štvrťrok prekonala očakávania analytikov. Firma za január až marec dosiahla čistý zisk 223 mil. USD čiže 17 centov na akciu. V rovnakom kvartáli

Kurzový lístok ECB

Britská libra 0.7862 12.70 %
Získajte najvýhodnejší kurz >>

Škola investora

ako-si-vybrat-spravneho-forex-brokeraKaždý, kto je zaangažovaný do obchodovania na devízovom trhu vie, aká dôležitá je dobrá a spoľahlivá obchodná platforma a serióznosť firmy,...
vyhody-forexAko sme už spomínali, forex je najväčším finančným trhom, na ktorom participujú milióny obchodníkov. To prispieva k jeho dominancii voči...
ake-su-vyhody-etf Popularita ETF v posledných rokoch významne vzrástla. Je to len módna záležitosť alebo jednoduchosť, transparentnosť, nízke poplatky sú...