Klienti sú ochotní platiť za bankové služby viac peňazí v prípade, že dostanú kvalitu, za ktorú si platia. Ako ďalej vyplýva z prieskumu PwC, vysoko hodnotené banky, teda tie, ktoré sú najatraktívnejšie pre klienta, boli schopné účtovať si o 65 % vyššie ročné poplatky za také štandardizované produkty, ako je napríklad debetná karta, než tie banky, ktoré sa v hodnotení umiestnili najnižšie. "Výskum potvrdil naše očakávania, že klient je ochotný priplatiť si za lepšie zákaznícke služby. Klienti sa v skutočnosti nesťažujú na vysoké poplatky. Čo im však vadí je, keď sa im nedostávajú adekvátne služby za ich peniaze," uviedol vedúci partner poradenských služieb pre finančné inštitúcie v regióne strednej a východnej Európy PwC Chris Barrett.
Poradenské spoločnosti PwC a Senteo Inc prezentovali výsledky každoročného prieskumu v sektore retailového bankovníctva "Index hodnotenia skúseností zákazníkov: Stav retailového bankovníctva po finančnej kríze". Prieskum zahŕňa 90 retailových bánk zo Slovenska, Českej Republiky, Ruska a Ukrajiny a hodnotí ich na základe piatich základných ukazovateľov klientskej spokojnosti: Značka, Komunikácia, Prostredie, Ponuka a Kultúra. Index nehodnotil finančné inštitúcie iba z pohľadu klienta, ale taktiež analyzoval náklady a benefity proklientského správania samotnej banky.
© WEBNOVINY
Britská libra | 0.8656 | 3.89 % |