Generácia Millennials sú mladí ľudia, ktorí využívajú najmodernejšie technológie, veľkú časť pracovného aj voľného času trávia on-line a milujú diamantové šperky. V roku 2015 na ne minuli podľa ťažobnej spoločnosti De Beers až 25 miliárd dolárov. Žiadna iná generácia pritom neminula na diamantové klenoty v priebehu jedného roka tak veľkú sumu peňazí.
Diamantový šperk ako neoddeliteľná súčasť života
Šperkársky priemysel vníma dnešnú generáciu mladých ľudí veľmi pozitívne. "Klenotníci aj ťažobné spoločnosti majú od tejto generácie veľké očakávania. Millennials podľa štatistík nakupujú viac diamantových šperkov ako ich rodičia, a to ešte ani nedovŕšili vek, kedy budú ich príjmy najvyššie. Chcú žiť plnohodnotný život a tešiť sa z každého dňa. Šperk s aspoň malým diamantom berú ako prirodzenú súčasť svojho života, ktorá by mala byť spomienkou na dôležité životné medzníky," uvádza Alojz Ryšavý a dodáva: "V západných krajinách je zvykom, že žiadosť o ruku je sprevádzaná diamantovým prsteňom. To napríklad predchádzajúce generácie na Slovensku nepoznali. Ak ste ale dnes v strednej a vyššej príjmovej triede, diamantový prsteň je v danej situácii tak trochu očakávaný."
Mladí zákazníci podľa ALO diamonds disponujú v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami väčším množstvom informácií o diamantoch, ako zákazníci z radov ich rodičov. "Viac ich zaujímajú certifikáty ku kameňom, ktoré sú osadené v klenotoch. Vedia, že certifikát je akýsi rodný list kameňa a zaručuje jeho pravosť. Tieto otázky sú úplne namieste a pomáhajú zlepšovať trh. Kvalitné a renomované klenotníctvo s tým problém nemá," dodáva Alojz Ryšavý.
Kde sa vzali Millennials
Millennials alebo tiež generácia Y sú mladí ľudia, ktorí sa narodili na konci druhého tisícročia a veľkú časť svojho života prežili v tom treťom. Z marketingového hľadiska hovoríme o ľuďoch, ktorí sa narodili pred 18 až 38 rokmi.
Millennials boli predmetom mnohých sociologických prieskumov. Marketérov po celom svete zaujímalo ich spotrebiteľské správanie a personálne agentúry zas ich kariérne preferencie a očakávania. Výsledky prieskumov ukázali, že generácia Y mení častejšie prácu a sú vo všeobecnosti viac zvyknutí na zmeny ako ich rodičia z generácie X. Vo veľkej miere uprednostňujú zamestnanie, ktoré ich baví pred lepšie platenou prácou, ku ktorej nemajú žiadny vzťah. Peniaze pre nich nie sú cieľom, ale prostriedkom na uskutočňovanie očakávaných životných zážitkov. Prieskum v New Yorku, ktorý robila agentúra New York City Comptroller ukázal, že Millennials zarábajú o 20% menej ako ich rodičia. Hlavným dôvodom sú samozrejme aj dôsledky svetovej ekonomickej krízy z roku 2008.
Koniec starých marketingových postupov
Rastúca kúpna sila generácie Y spôsobila pred rokmi obrovské otrasy vo svete marketingu, kde vrcholné pozície zastávali predstavitelia predchádzajúcej generácie, ktorá internet a sociálne siete využívala skôr z donútenia, alebo len veľmi okrajovo. Pre Millennials je ale online prostredie veľmi obľúbené a trávia denne v ňom trávia veľa času. Marketingové stratégie využívané po celom svete boli preto veľmi výrazne pozmenené a vo globálne sa čoraz viac zameriavajú na sociálne siete.
Autor: Alojz Ryšavý | Klenotník a majiteľ ALO diamonds | www.alo.sk
Britská libra | 0.7671 | 14.82 % |