ZSSK obmedzí osobnú dopravu možno v menšom rozsahu

ZSSK obmedzí osobnú dopravu možno v menšom rozsahu
Foto: Ilustračné foto: SITA/APBRATISLAVA

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. sa podľa jej generálneho riaditeľa Pavla Kravca nevyhne určitým úpravám regionálnych vlakových spojov, ale zďaleka nie v takom dramatickom rozsahu ako hovorili odborári. Redukciu osobnej prepravy zdôvodnil nezáujmom cestujúcich na niektorých traťových úsekoch, ale aj tým, že spoločnosť dostane od štátu peniaze na menší rozsah dopravných výkonov ako doposiaľ. Kravec tvrdí, že spoločnosť určite zachová vlakové spoje tam, kde je o ne záujem a neexistuje súbežná autobusová doprava. Agentúru SITA o tom v piatok informoval hovorca ZSSK Alexander Buzinkay s tým, že Kravec o tom v uplynulých dňoch oboznámil predstaviteľov vyšších územných celkov na viacerých stretnutiach.

Šéf ZSSK najnovšie oboznámil s dôvodmi pripravovanej redukcie vlakov v regiónoch zástupcov Trnavského samosprávneho kraja. "Plne chápeme problémy ZSSK a podporujeme efektívne využívanie dopravných služieb vo verejnom záujme,“ uviedol Ľubomír Klobušiak, riaditeľ sekcie hospodárskej stratégie Úradu Trnavského samosprávneho kraja. Podľa neho sa kraj nebráni prípadnému prevzatiu regionálnej železničnej dopravy, pokiaľ na to budú stanovené jasné pravidlá, vrátane financovania. Obe strany sa zhodli na potrebe štátnej dopravnej politiky a plánoch dopravnej obslužnosti Slovenska, ktoré pri riešení aktuálnych problémov v súčasnosti citeľne chýbajú. Kravec prisľúbil, že definitívny zoznam tratí pripravených na redukciu predloží na odsúhlasenie aj župám a obecným samosprávam.

Osobný železničný prepravca pôvodne plánoval zrušenie a obmedzenie osobnej dopravy najmenej na 25 najslabšie vyťažených tratiach v regiónoch po celom Slovensko. Podľa pracovného zoznamu, ktorý zverejnili železniční odborári, spoločnosť uvažovala s redukciou vlakovej dopravy na 36 tratiach. Ten však ZSSK označila za neaktuálny a následne pozastavila prípravu redukcie tratí vzhľadom na prípravu programu revitalizácie železničných spoločností.

© WEBNOVINY

pošli na vybrali.sme.sk
Súvisiace články:
SaS nepodporí účasť SR v eurovale 2
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) pri hlasovaní v slovenskom parlamente nepodporí účasť Slovenska v európskom stabilizačnom mechanizme (tzv. eurovale 2). Na tlačovej besede to uviedol predseda strany
Začal tender na stavebný dozor pri stavbe D1 Fričovce-Svinia
Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. vyhlásila verejnú súťaž na činnosť stavebného dozoru pre výstavbu vyše 11-kilometrového úseku diaľnice D1 Fričovce - Svinia. Predpokladaná cena za výkon činnos
Svetová banka prognózuje SR postupné zrýchľovanie rastu
Slovensko by malo zostať medzi lídrami nových členských štátov Európskej únie (EÚ10) v hospodárskom raste. Vyplýva to zo štúdie Svetovej banky, podľa ktorej by slovenská ekonomika mala v tomto roku st
Súd odmietol ochrániť Tipos pred veriteľmi
Okresný súd Bratislava I odmietol národnú lotériovú spoločnosť Tipos chrániť pred veriteľmi. Podľa informácií zverejnených v obchodnom vestníku totiž návrh Tiposu na povolenie reštrukturalizácie firmy
Yahoo v prvom kvartáli zarobila 17 centov na akciu
Internetová spoločnosť Yahoo Inc svojím ziskom za prvý štvrťrok prekonala očakávania analytikov. Firma za január až marec dosiahla čistý zisk 223 mil. USD čiže 17 centov na akciu. V rovnakom kvartáli

Kurzový lístok ECB

Britská libra 0.7767 14.02 %
Získajte najvýhodnejší kurz >>

Škola investora

vynosy-dlhopisovDlhopisy, tak ako aj akcie prinášajú dva druhy výnosov a to kapitálový a úrokový.Investorov do dlhopisov zaujíma predovšetkým úrokový výnos....
byci-trend-dluhopisu-konci-vyplati-se-jesteAlokace části svých finančních prostředků do dluhopisových instrumentů, především do amerických státních dluhopisů a do jiných aktiv se...
hlavne-faktory-ovplyvnujuce-ceny-na-devizovom-trhuCenové fluktuácie sú na finančných trhoch celkom normálnym javom. Ceny akcií, komodít a iných aktív neustále rastú a klesajú. Iné to nie je ani...