Predseda SNS a zároveň krajský poslanec Ján Slota je presvedčený, že žilinský diaľničný uzol je s výnimkou Bratislavy najdôležitejším a najvyťaženejším úsekom na Slovensku. „Aj vtedy som bol iniciátorom, keď sme prijímali uznesenie a obracali sa na ministra Vážneho a na vládu, aby priorita Hričovské Podhradie - Dubná Skala bola riešená absolútne ako prvotná priorita. Chcem zdôrazniť, že aj minulá vláda, kde bola aj Slovenská národná strana, sa stavala k tým prioritám nesprávne. Prehodnocovať, vynechávať alebo pozdržiavať výstavbu tohto úseku, ktorý je najlepšie pripravený po projektovej stránke, absolútne nemá nijaké problémy so životným prostredím ani so starostami, sa mi zdá čisto ako politikum, ktoré nejde len proti Žilinskému samosprávnemu kraju, ale proti záujmom Slovenska,“ povedal Slota.
Žilinskí poslanci kritizujú vládu za diaľnice
Žilinskí krajskí poslanci zásadne nesúhlasia s navrhovaným postupom vlády pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku, ktorý by podľa nich znamenal zastavenie akejkoľvek výstavby týchto komunikácií v Žilinskom kraji na štyri až päť rokov, čo by malo nedozerné následky pre celý kraj.
Zastupiteľstvo žiada vládu a kompetentné ministerstvá, aby dokončili úsek tretieho balíka PPP projektov diaľnice D1 Hričovské Podhradie-Dubná Skala a pokračovali vo výstavbe diaľnic D1, D3 a rýchlostných ciest R3 a R5. Snahy o prehodnotenie trasovania diaľnice D1 v oblasti Žiliny považujú krajskí poslanci za mrhanie úsilia predchádzajúcich vedení ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti či Slovenskej správy ciest, ktoré v tejto súvislosti preinvestovali do projektov, stavebných prác a výkupu pozemkov už viac ako 232 miliónov eur.
Za uznesenie adresované vláde hlasovalo 36 poslancov, 18 sa zdržali, jeden nehlasoval, proti nebol nikto. Podľa predsedu predstavenstva žilinskej pobočky Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Dušana Halušku ak nebude čo najskôr dobudovaná diaľnica D3 Žilina - česká hranica a D1 medzi Žilinou a Ružomberkom, do Turca, Kysúc a na Oravu neprídu nové investície ani ďalší ekonomický rozvoj.
"Je dlhodobo známe v Žilinskom kraji, že za Strečnianskou dolinou nikto neinvestuje a nechce investovať väčšie investície práve z dôvodu dopravy. Najužším miestom je prejazd popod Strečno, kde keď dôjde k havárii, tak je doprava zastavená na šesť, osem aj viac hodín. A to znamená, že v súčasnej dobe, keď sa dodávajú výrobky, žiadny väčší výrobca či subjekt si nemôže dovoliť takýto prestoj,“ povedal Haluška, podľa ktorého aj Volkswagen investoval v Martine len preto, že mu bolo sľúbené rýchle dotiahnutie diaľnice až do Turca.
SITA
© WEBNOVINY
Britská libra | 0.7379 | 18.07 % |