Rezort dopravy a koncesionár urovnali spory pre 1. balík PPP

Rezort dopravy a koncesionár urovnali spory pre 1. balík PPP
Foto: SITA/Rastislav OvšonkaBRATISLAVA

Spor okolo podmienok vyrovnania vzťahov medzi ministerstvom dopravy a konzorciom Slovenské diaľnice pre zrušený prvý balík PPP je zažehnaný. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja uzavrelo so spomínaným koncesionárom dohodu o urovnaní. "Ministerstvo sa vzdalo svojho nároku na pokutu v súvislosti s finančným neuzatvorením projektu vo výške 10 miliónov eur a koncesionár sa vzdal svojho nároku na úroky z omeškania vzťahujúce sa na platbu za prípravné práce vo výške 355 tis. eur. Obidve strany sa súčasne zriekli akýchkoľvek nárokov v súvislosti s koncesnou zmluvou v budúcnosti," informovali v utorok agentúru SITA ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice v spoločnom vyhlásení.

"Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice považujú touto dohodou vzájomný vzťah za uzavretý. Slovenská republika v zastúpení ministerstvom dopravy podpísala 15. apríla 2009 koncesnú zmluvu so spoločnosťou Slovenské diaľnice na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Kontrakt expiroval 30. augusta 2010," informovali ďalej obe strany. V súčasnosti prebiehajú prvé dve verejné súťaže na zhotoviteľa úseku D1 Jánovce - Jablonov v dĺžke 18,5 kilometra a rozdeleného na dve samostatné časti. Ide o jeden z piatich úsekov, ktoré boli pôvodne súčasťou zaniknutého prvého balíka PPP.

Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) v utorok na tlačovej besede informoval, že ministerstvo a koncesionár uzavreli dohodu o vyrovnaní sporov ešte koncom minulého týždňa. Kvôli spoločnému komunikovaniu o vyriešení vzájomných vzťahov o tom informovali s niekoľkodňovým odstupom. "S koncesionárom z prvého balíka sme v piatok 10. decembra podpísali záverečný protokol o vysporiadaní všetkých pohľadávok. V tomto prípade neočakávam komplikácie, ale ide o dvojstrannú záležitosť, ktorú budeme riešiť na základe zmluvy," povedal Figeľ.

Vysporiadanie vzťahov v súvislosti s neplatnosťou koncesnej zmluvy pre prvý balík PPP na výstavbu úsekov diaľnice D1 stojí Slovensko 81 mil. eur. Štát má zaplatiť tieto prostriedky za vykonanie prípravných prác, za konzerváciu staveniska, za poradcov, za technickú asistenciu Národnej diaľničnej spoločnosti, znalecké posudky, či za majetkové vysporiadanie. Z celkovej sumy tvorili náklady na prípravné práce, ktoré vykonal koncesionár, takmer 38 mil. eur.

© WEBNOVINY

pošli na vybrali.sme.sk
Súvisiace články:
SaS nepodporí účasť SR v eurovale 2
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) pri hlasovaní v slovenskom parlamente nepodporí účasť Slovenska v európskom stabilizačnom mechanizme (tzv. eurovale 2). Na tlačovej besede to uviedol predseda strany
Začal tender na stavebný dozor pri stavbe D1 Fričovce-Svinia
Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. vyhlásila verejnú súťaž na činnosť stavebného dozoru pre výstavbu vyše 11-kilometrového úseku diaľnice D1 Fričovce - Svinia. Predpokladaná cena za výkon činnos
Svetová banka prognózuje SR postupné zrýchľovanie rastu
Slovensko by malo zostať medzi lídrami nových členských štátov Európskej únie (EÚ10) v hospodárskom raste. Vyplýva to zo štúdie Svetovej banky, podľa ktorej by slovenská ekonomika mala v tomto roku st
Súd odmietol ochrániť Tipos pred veriteľmi
Okresný súd Bratislava I odmietol národnú lotériovú spoločnosť Tipos chrániť pred veriteľmi. Podľa informácií zverejnených v obchodnom vestníku totiž návrh Tiposu na povolenie reštrukturalizácie firmy
Yahoo v prvom kvartáli zarobila 17 centov na akciu
Internetová spoločnosť Yahoo Inc svojím ziskom za prvý štvrťrok prekonala očakávania analytikov. Firma za január až marec dosiahla čistý zisk 223 mil. USD čiže 17 centov na akciu. V rovnakom kvartáli

Kurzový lístok ECB

Britská libra 0.8515 5.45 %
Získajte najvýhodnejší kurz >>

Škola investora

investicne-strategie-2Neoslovili Vás základné stratégie? Pre pokročilejších investorov prinášame sériu ďalších stratégií. Predstavíme Vám rebrikovú stratégiu,...
co-su-dlhopisyDlhopisy patria medzi obľúbené nástroje finančného trhu. Vyznačujú sa nízkym rizikom, ktoré musí investor podstúpiť, jednoduchosťou a relatívne...
ako-podat-prvy-pokyn Pokyny sa v minulosti zadávali najmä osobne, prípadne cez telefón. Dnes sa pre svojú rýchlosť používa najmä internet. Ako ale zadať prvý pokyn?...