Včera v noci Facebook zverejnil svoj zisk a príjmy za tretí štvrťrok, ktoré prekonali očakávania. Po otvorení akciového trhu v US sa očakáva nárast cien akcií, nemusí to byť však nutne spôsobené prekonanými predpoveďami. Počas roka sa totiž investori sústreďovali na pochybnosti, či Facebook bude schopný generovať reklamné príjmy z užívateľov, ktorí sa na Facebook pripájajú cez mobilné zariadenia.
Príjmy z mobilnej reklamy však dosiahli úroveň 150 miliónov USD, čo bolo takmer trojnásobok očakávaných čísiel. To znamená, že mobilná reklama tvorí 14% z celkových reklamných príjmov Facebooku. Na základe týchto výsledkov sa Facebook vydal na dlhú cestu zmierňovania obáv investorov, že nebude schopný vytvárať príjmy z čoraz väčšieho počtu užívateľov, ktorý pristupujú na Facebook prostredníctvom svojich mobilných telefónov.
Očakávam, že záujem o akcie Facebooku sa v nasledujúcich týždňoch zvýši, avšak aby to bolo dlhodobý trend, Facebook bude musieť potvrdiť silné výsledky aj v nasledujúcich kvartáloch. Akýkoľvek pokles reklamných príjmov z mobilnej reklamy sa bude považovať za potvrdenie toho, že spoločnosť bude musieť v blízkej budúcnosti intenzívne bojovať o ďalší rast.
Autor: James Hughes | Analytik | www.alpari.com
Britská libra | 0.7865 | 12.67 % |